Egy motoros csaj élete

Egy motoros csaj élete

Két keréken élve, két keréken ülve

2019. október 14. - Anett Alberszki

Kilométer és tapasztalatszerzés éve

 

Egy eredményes, tapasztalatokkal szerzett év után eljött nekem is az első tél, ami minden motoros rémálma.  Félévnyi pihenő? A hosszas várakozás ideje.

Kimész a garázsba… Látod, hogy ott vár téged, kitolod, megsimogatod, beindítod, hogy már maga a duruzsolása is jobb kedvre derítsen.

Emlékszem az első télen, két ünnep között kisütött a nap, plusz fok lett, muszáj volt kerülni egy picit. (Természetesen, azóta ilyen hidegben nem veszem elő, nem tesz jót az ízületeknek a hideg. Első év, első tanulságok.) A télnek is van előnye, bütykölni lehet a motort, szépítgetni, motoros felszerelést cserélni. Le is cseréltem a bukósisakot egy beépített napszemüvegesre. (Bár megvolt mellette a régi is.)  Amikor ránéztem a polcon pihenő sisakokra, tudtam, hogy eljön hamarosan a tavasz és kezdődik a mi időnk.

Kezdődik a 2016 év, a második szezon..

Újabb lendülettel, újabb kilométerek szerzése a cél ismét. Baráti társasággal és egyedül is, amikor időm engedte, mentünk/mentem motorozni. Minden szezon indításkor először csak rövid utakra megyünk, szükséges, hogy visszaszokjunk a motorra. Áprilisban kezdődik igazán a szezon, bár márciusban is előfordul 1-2 melegebb nap. De muszáj óvatosan motorozni még, mert hideg az aszfalt és az autósok sincsenek felkészülve a motorosokra.

Forrás: saját fotó

 Mivel másik városban dolgoztam, így egy újabb ok volt arra, hogy munkába is azzal tudjak menni. Amikor csak lehetett a két kereket választottam a busz helyett.

Sikerült részt vennem ebben az évben egy vezetéstechnikai tréningen is. Mindenkinek ajánlani tudom, függetlenül hogy kezdő vagy rutinos motorosok közé tartozik. A tréningen tapasztalt motoros rendőrök oktattak. Emlékszem, volt egy feladat, amikor egymás után 3 kör volt és úgy kellett végig menni, mintha folyamatosan nyolcast írnánk le. A középső körnél nem volt meg a kellő lendület és eldőltem a Hornettel. Szerencsére volt rajta bukógomba és nem lett sérülés rajta. Nagyon sok hasznos feladat volt a térningen, amit a közúton előforduló vészhelyzetekkor lehet alkalmazni, pl: vészfékezéskor. Ajánlani tudom, hogy minden motoros menjen el egy ilyen tréningre, ne sajnálja rá a pénzt, mert lehet, hogy egy balesetet tudunk vele elkerülni.

2016 júliusa változást hozott a motorozásomban

Viccesen hangzik, de megtanultam magabiztosan használni a hatodik sebességet. Egy motoros srácnak köszönhetem, akit az élet az utamba sodort. Ő akkor közel már 7 éve motorozott.

Miért is féltem sokáig használni a hatodik sebességet? A jogsi megszerzésekor csak az alapokra jut idő, készséggé fejleszteni, hogy melyik kar a gáz vagy kuplung, merre kell váltani. Nekem sokat segített az ő tudása, hogy megtanuljak magabiztosan és dinamikusan vezetni, előzni, előresorolni a sorok között.  

Voltak kisebb-hosszabb közös túrák, és ezeken kielemezte a motorozásomat, amiből rengeteget tanultam. Tartja a mondás is „Láthatatlanként kell közlekednünk és gyorsabban kell reagálnunk a helyzetekre is.” Aki olvassa ezt a cikket, gondolhatja is, hogy hogyan közlekednek a motorosok, de szerintem pont ugyanúgy, mint az autót vezető társaink. Mi is vezetünk autót a hétköznapokban, én például nem száguldozok az autóval, viszont előfordul ugyanúgy az autónál is, hogy tolnak lefele a márkásabbnál márkásabb autók a pályán, vagy előjönnek időnként azok a sofőrök is, akik kizárólag ünnepek alkalmával vezetnek.

Visszatérve a közös túrákhoz, mivel mindig is sportmotort szerettem volna igazán, a srác odaadta a számomra gyönyörű Suzuki Gsx-r 750 sportmotorját, amikor mentünk a Balatonra szeptemberben.  

Forrás: Saját fotó (Körösvölgyi-híd)

Leírhatatlan élmény volt. Teljesen más a két motor stílusa, dinamikája, illetve ami egy nő számára fontos, hogy néz ki. GYÖNYÖRŰ :)

Szezon végéhez közeledve, örültem, hogy lehetőségem adódott kipróbálni egy sportmotort. Télen nem motort csinosítgattam, hanem meg kellett találnom azt a motort, amelyikkel még sok km-t fogok motorozni. 

 

Két keréken élve, két keréken ülve.

A bejegyzés trackback címe:

https://bikergirl.blog.hu/api/trackback/id/tr7315223170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása