Egy motoros csaj élete

Egy motoros csaj élete

Hogyan lettem motoros csaj

2019. szeptember 08. - Anett Alberszki

Az én történetem ott kezdődött, hogy 2010-ben az élet összehozott egy motoros sráccal, és pár motorozás után tudtam, hogy nem lesz elég sokáig a hátsó ülés, külön motor fog kelleni.

Ebben az időben még főiskolára jártam, és nem tudtam elkezdeni a jogsit, így maradt az álmodozás, a tervezés, hogy milyen motort is szeretnék.

Az élet úgy hozta két év után, hogy külön utakon folytattuk, de az, hogy motorozzak nem múlt el. Ezután viszont egy évig nem ültem motoron, de a rosszban is van mindig jó, hogy mivel szemüveges voltam, először úgyis meg akartam műtetni a szemem, hogy ne szemüvegben kelljen vezetnem. A bukósisak amúgy is széttörte a szemüveg keretét, rázkódott, ha kátyús úton mentünk.

2014. áprilisában eljött a nagy nap, meg is műtettem a szemem. Nagy öröm adta boldogság volt, hogy végre látok, nem kell majd szemüveg a bukó alá, és természetesen megérte az egy hét szenvedés.

A motoros jogsi kezdése előtt szükséges volt megvenni a védőfelszereléseket. Amikor márciusban volt a motoros kiállítás a Hungexpon, előtte beugrottunk a Shoxba ruhapróbára az egyik barátnőmmel. Nekünk ez a ruhapróba olyan volt, mint más csajoknak a cipővásárlás. Nem hittük el, hogy tényleg itt tartunk.  

Eljött végre az én időm, mikor 2014. májusában be is iratkoztam „A” korlátlan jogsira. Mivel soha nem motoroztam, ez az jelenti, hogy még robogót se vezettem, ezért az első rutin órán kaptam egy kis 125 cm3-es piros Honda CBR-t, hogy próbálgassam. Megmutatták mi hol található, hogyan kell váltani és már mehettem is a köröket róni a pályán. Mindez sima ügynek tűnt. Hazafele vezetés közben, aki látott biztos nézett, hogy min mosolygok ennyire. Nagyon boldog voltam, hogy ennyi év után elkezdődött a gyakorlás.

Pár napra az első rutin óra után a 2. órán az oktató közölte, hogy akkor ma majd egy Honda horneten fogok gyakorolni.

Hát ezután már voltak zökkenők

Az első feladat befejezése után kanyarodnék vissza a kiinduló ponthoz, amikor a kanyarban ügyesen behúztam az első féket és eldőltem. De hát a mondás szerint motoros esés nélkül nem motoros, így túl is voltam egy kisebb esésen. Mintha mi sem történt volna, gyorsan vissza a motorra és gyakoroltam tovább. Azért még egy esés a rutin pályán csak összejött, amikor a visszafordítónál nem sikerült kellően lefékezni és a kanyarban eldőltem.

A rutin vizsga csak másodszorra sikerült, mert a 2. feladatnál a szlalom részt rossz irányból kezdtem, és az kapásból bukta volt. A forgalmi vizsga elsőre ment, így szeptemberben mehettem is csináltatni az új jogsit.

A nagy boldogság után, hogy meg van a jogsi, már csak azon kellett gondolkodni, hogy milyen motort is vegyek. Az álom motor régóta egy piros Honda CBR 600RR, de kezdésként sok lett volna. Kezdő motorként 125 cm3 kategóriában gondolkodtam, de sokan mondták, hogy gyorsan „kinövöm”. Honda párti vagyok így a Hornetet és a CBR F4, FS-t nézegettem.

2015. április 4-én elmentünk megnézni egy Hornetet, és rá esett a választás. Alig vártam, hogy hazaérjünk és kipróbálhassam. Mivel a jogsit is egy Horneten csináltam, nem is lehetett volna jobb a választás kezdő motornak.

Azóta eltelt egy szezon, kb. 6000 km-t sikerült vele mennem, ha tehetem munkába is vele járok. Az eddigi legjobb döntésem volt, hogy elkezdtem motorozni.
És természetes nem egyszer mondják, hogy csaj létemre hogyan tudom megtartani a motort.

Vagy egy vicces eset, amikor állok a piros lámpánál, mellém áll egy autós, hátsó ülésen ablak lehúzva, arra pillantok és a srác meglepődve mondja „huuhh ez csaj”.

Folyt.köv. :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bikergirl.blog.hu/api/trackback/id/tr7315052038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy Hun Hunniából 2019.09.09. 22:36:38

Amióta motorozol, azóta voltál benzintyúk? (női motoros utas)

user_man 2019.09.10. 04:32:55

Valamikor 2-4 éves jogsinál/vezetésnél szokott eljönni el az hogy " de baromi ügyes vagyok" .. A legtöbb baleset ekkor történik.. Én annó kb 150nel kirepültem a mezőre, csak a lelkem sérült meg kicsit, ennyivel megúsztam. Illetve volt néhány kisebb affér , meg gipsz egyszerre jobb kézen és lábon is pár hétig , de azok nem voltak komolyak. A nagymotor jogsim 35 éves .... "Púpos" 250 es ETZ vel produkáltam magam. :-) . Meg 350 es java , és pár hónapig tuningolt P21, ami életveszélyes volt, attól voltam gipszes egy ideig . Lényeg hogy ésszel vezess , és ne ragadjon el a hév (annyira :-) . Bár azt hiszem , hölgyek megfontoltabbak motoron, vagyis így tapasztaltam. Tehát akarom mondani . Élvezd a motorozást, de soha ne feledd, hogy mindig hazavárnak...

sure_shot 2019.09.10. 07:53:05

A Hornet a legjobb kezdő motorok egyike, szuper választás. Ezt a "csaj létére" hozzáállást sosem fogom megérteni, egy nőnek ugyanúgy adott minden alkatrésze a motorozáshoz, focizáshoz, talicskatoláshoz, repülőgép vezetéshez, mint egy férfinek...

Dr. Bélus___ 2019.09.10. 08:59:52

@sure_shot: Erő általában kevesebb van bennük. De ezt te is tudod, szóval miért álértetlenkedsz?

sure_shot 2019.09.10. 09:25:34

@Dr. Bélus___: Ez nem álértetlenkedés, és ma divatos píszískedés sem. Egész egyszerűen nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy egy életerős embert máshogy kezeljenek csak azért mert más nemű, se negatív se pozitív értelemben. :)
Ha már az erőnél tartunk: a nőm 40 kilót simán felemel, 8-szor fel tudja húzni magát, simán legyalogol 20 kilométert. 168 magas és 65 kg, szóval van benne anyag, Miért ne tudna motorozni????

Anett Alberszki 2019.09.10. 11:55:15

@sure_shot: Aki nem motorozik, attól hallom kérdésként, hogy hogyan tudod megtartani.

0x29a 2019.09.10. 13:25:21

@Anett Alberszki: szerintem nem trollkodni akarnak, csak kíváncsiak, hogy mit csinálsz amikor dőlne a motor (vagy ha már eldőlt). Aki nem motorozik az általában sokkal hajlamosabbnak gondolja a motort az eldőlésre a hétköznapi használat során, azt hiszik, hogy folyamatosan küzdeni kell az egyensúlyban tartásért. Amúgy meg a 600-s Hornet menetkész súlya kb. 200kg körül van, összességében a "nagymotorok" átlagos súlya is kb. ennyi. Ezt összeadva a nem motorozók tévhitével a "dőlési hajlamról" azért jogos a kérdés az ő szemszögükből. A rutin vizsgán sem heccből nézik, hogy egyáltalán el tudod-e tolni a motort egy nyolcasban mielőtt a többi feladatot csinálnád.
Amúgy a képzésen, mikor ott voltam, csak lányok ejtették el a motort, egy ott dolgozó hölgy csendben el is mondta, hogy a motorokon lévő karcok, horpadások bő 90 százalékáért a lányok felelnek.

@sure_shot: a különbség a biológia. Igen, átlagokról, általánosságokról beszélünk és vannak kivételek, van szórás még a szteroidos sportolóktól és testépítőktől eltekintve is, de mégis: vedd az átlag férfit és az átlag nőt. Szerinted melyiknek van több esélye megtartani egy dőlésnek indult motort? A barátnőd, aki a leírásod alapján messze az átlag nő felett van erőben, van annyira erős mint te?

fordulo_bogyo 2019.09.10. 15:01:09

Gratulalok, sok szep elmenyt!
süti beállítások módosítása